9 Temmuz 2015 Perşembe

App Inventor Türkiye

App Inventor Nedir?

App Inventor  Google ve MIT üniversitesinin ortak geliştirdiği ve geliştirmeye devam ettiği Google Android işletim sistemi için uygulama geliştirme aracıdır. En büyük özelliği ise hemen hemen tüm kodları hazır olarak sunan ve herhangi bir kodlamaya ihtiyaç duymadan program yazmanızı sağlayan yapboz şeklindeki  arayüzüdür. Bizler de Turkcell Geleceği Yazanlar elçileri olarak haziran ayının sonlarında bir araya gelerek Google ve MIT ortaklığında geliştirilen App Inventor'ı, Türkiye'deki gençler ve çocuklar da kendi Android uygulamalarını kod yazmadan geliştirebilsin diye Türkçeleştirdik. Bir hafta boyunca yoğun bir şekilde süren çalışmalarımız ile 8 saatlik bir eğitim seti hazırladık. MIT’nin yayınladığı 24 chapterdan oluşan kitabın Türkçe videolarını çekip uygulamaların nasıl geliştirildiğini açıklayarak çocuklara öğretmeyi hedefliyoruz. Tüm arkadaşlarımdan, öğretmenlerden ve ebeveynlerden ricam; bu uygulamadan öğrencilerine, çocuklarına kısacası tanıdığı herkese bahsetmesi ve buna teşvik etmesi. Okuma yazma bilen herkesin ücretsiz ve kolayca kullanabileceği bir uygulama olan App Inventor, çocuklara bir şeyler ortaya çıkarabilecekleri fikrinin aşılanması yönünden çok önemli. Teknolojinin bu denli geliştiği bir çağda Türkiye olarak çağa ayak uydurmak, yaratıcı ve üretken bireyler yetiştirebilmek için bizler de yurtdışında olduğu gibi çocuklarımızı yazılımla şimdiden tanıştırmalıyız. Bu konuda özellikle Amerika ve İngiltere’nin yaptığı atakları sık sık duyuyoruz. Hayal eden, bunu gerçekleştirebildiğini gören ve bu öz güvenle hareket eden bir nesil yetiştirerek çağımızda yazılım konusunda pay sahibi bir Türkiye’ye dönüşmek, daha iyi mühendisler yetiştirmek için böyle fırsatları değerlendirmeliyiz. Bu yüzden çocuklarınızı telefonlarında oyun oynamak yerine kendi oyunlarını, uygulamalarını geliştirmeye, üretmeye teşvik edin ve App Inventor  ile bunun 20-30 dakikalık bir sürede mümkün olduğunu gösterin.


App Inventor ile Nasıl Uygulama Geliştirebilirim?

Uygulama geliştirmek için gereken tek şey gmail hesabınızın olması. Gmail hesabınız ile link üzerinden uygulamalarınızı geliştirebilirsiniz. Hazırladığımız videolara link üzerinden erişebilir ve uygulama geliştirmenin aslında ne kadar kolay olduğunu gözlerinizle görebilirsiniz. Herkese iyi seyirler! 



1 yorum:

  1. Iyi günler, Webde app-inventor hakkinda türkce kaynak bulmak gercekten zor.
    Bende app-Inventor ögrenmeye yeni basladim.
    Takildigim bir konu var.
    Ben su sekilde bir http://garave.li/smart/garaveli_mac.xml
    XML dosyasini okuyorum.
    Ama bu XML de birden cok Name birden cok zaman fiel var.
    ben
    tüm Name 'leri ListPiker1.BeforePickin icinde gösterip ordan birine tiklandiginda ise ona ait Zamani bir Label icinde göstermek istiyorum.
    bana bunu yapip gönderebilirmisiniz?
    Be sadece ilk Nameyi alabiliyorum , tüm Nameleri istPicker1 icine cekemiyorum.
    yardimci olursaniz sevinirim.
    simdideen tesekkürler

    YanıtlaSil